Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Niektóre materiały wideo nie posiadają napisów, audiodeskrypcji ani tłumaczenia na PJM- Do filmów planujemy sukcesywnie dodać napisy.
Niektóre obrazy i przyciski nie mają poprawnych atrybutów ALT co utrudnia korzystanie z serwisu osobom niewidomym i słabowidzącym. W serwisie treści opublikowane z grafikami, zawierają tekst, z uwagi na fakt, że treść na grafice była niezbędna do skutecznej komunikacji.
Nie wszystkie formularze posiadają etykiety czytelne dla czytników ekranu.
Część dokumentów PDF (np. karty kursów, harmonogramy) to skany, przez co nie są dostępne cyfrowo.
Brakuje funkcji skip link na początku strony, co może powodować uciążliwość konieczności przechodzenia przez powtarzalne elementy.
Niektóre elementy tekstowe mają zbyt niski kontrast względem tła, co może sprawiać trudności w odczycie treści przez osoby z zaburzeniami widzenia.
Struktura nagłówków nie zawsze jest poprawna pod względem hierarchii i logiki, co może utrudniać nawigację przy użyciu czytników ekranu.
Niektóre formularze na stronie nie posiadają poprawnie powiązanych etykiet z polami formularza, co może być problematyczne dla użytkowników korzystających z technologii asystujących.
Treści nieobjęte przepisami
- Wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności cyfrowej zgodnie z ustawą są treści multimedialne na żywo, treści archiwalne opublikowane przed 23 września 2018 r., treści zewnętrzne, mapy, a także złożone interaktywne treści, których dostosowanie jest technicznie niemożliwe lub generowałoby nieproporcjonalne koszty.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 17 czerwca 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17 czerwca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Działu komunikacji - mejlowo dostepnosc@zak.edu.pl lub telefonicznie 455 452 050
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
swoje imię i nazwisko,
swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Agnieszka Turczyn - Dyrektor działu komunikacji,
- Adres: Milionowa 21, 93-105 Łódź,
- mejl: dostepnosc@zak.edu.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Centrum Nauki i Biznesu Żak
Milionowa 2193-105 Łodź
Centrum Nauki i Biznesu Żak prowadzi działalność w wielu lokalizacjach na terenie całej Polski. Warunki dostępności architektonicznej mogą się różnić w zależności od oddziału. W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących konkretnej placówki prosimy o kontakt z odpowiednim sekretariatem. Siedziba - budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku prowadzi przez stopnie i wąskie przejścia, które mogą stanowić barierę architektoniczną. W budynku brak jest toalet przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Obiekt posiada windę do której prowadza schody, brak podnośników, systemu informacji głosowej oraz oznaczeń w alfabecie Braille'a. Na terenie obiektu znajdują się miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami. Osoby wymagające wsparcia proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub e-mailowy w celu uzgodnienia możliwej formy pomocy. Informujemy, że w Centrum Nauki i Biznesu Żak nie ma obecnie możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego - ani na miejscu, ani online. W przypadku potrzeby takiego wsparcia prosimy o wcześniejszy kontakt celem ustalenia alternatywnej formy komunikacji. Osoby z psem asystującym mają prawo wstępu do budynków Centrum Nauki i Biznesu Żak, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku potrzeby uzyskania dodatkowego wsparcia związanego z obecnością psa asystującego prosimy o wcześniejszy kontakt.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak